Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

fredag 5 juni 2015

Det blommar

Har semesterstress! Antagligen har jag för mycket tid för jag har packat nästan hela veckan och nu är jag heelt slut och stressad över hur mycket som ännu skall göras, pust, stön, stånk. Dessutom kör ju barnens hobbyn på för fullt så mellan packning, dagssömn och matlagning kör jag av och an mellan stall, fotisplan, friidrottsplan och kompisar.


Så det jag kommer att njuta mest av på semestern är att inte behöva klä på Leo och kånka på honom i bilstolen och köra med andan i halsen till träningar för att vi är liite försenade hela tiden. Man kan ju tycka det är onödigt att åka till Medelhavet då sommaren är som bäst här hemma. Men jag kan inte beskriva hur skönt det skall bli att inte behöva fara nånstans, inte laga mat och framför allt inte städa!


Det som nog harmar lite är att vi missar den bästa blomningstiden hemm apå gården. Men har i alla fall under några dagar kunnat beundra våra blommande träd. Och det är lite speciellt eftersom körsbärsträdet blommar för fösta gången och äppelträdet blommade inte alls i fjol. Jagde beskurit åppelträden lite väl ivrigt med den påföljden att det inte blommade alls...





Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar