Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

söndag 14 december 2014

Pre-baby projekt

Här bland med alla julinlägg kommer jag med ett mindre juligt. Beror delvis på att jag inte pyntat så mycket inför jul ännu eftersom det lite tär på krafterna att gå omkring med en gråtande baby om nätterna... Så, precis innan lillebror föddes hann jag bli nästan klar med inredningen av storebrors rum. Vi hade ju som jag tidigare skrivit målat om en vägg, mörk grå! Och så köpte vi lite nya möbler, bland annat den högsäng som han längre drömt om.

L:s egen touch i inredningen ser ni i form av den aningen sneda Ronaldo affichen.

Nu är sängen så gott som klar, det enda som saknas är "gardiner" till sängen. Tänkte sy nån slags gardiner att fästa under sängdelen så barnen under sängen har ett egen mysställe. Där kan de äta godis i smyg, läsa i ljuset från en ficklampa eller titta på Sveriges TV:s julkalender från iPaden. Var själv barnsligt ivrig över mysplatsen, men så kom lillebror och det blev paus med syandet. Dessutom pajade min symaskin så det lär väl ska ta en tid innan barnen kan mysa i sin lilla koja.




Madrassen är för övrigt en helt vanlig "runkopatja" madrass om jag klätt över med Finlayson's elefant tyg. Passade väldigt bra eftersom madrassen var överlopps och vi inte hade nåt ställe att förvara den på! Kuddarna är givetvis sydda i samma tyg. Förutom att det här är ett myspys ställe för barnen fungerar den utmärkt som extra säng åt övernattande kompisar eller åt P de nätter lillebror inte vill sova...

Ikeas bollar pryder bollpojkens rum.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar