Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

fredag 7 november 2014

Vad jag grejar med på dagarna

Jag har liksom vant mej vid min nya vardag, att gå hemma i mjukisbyxor och inte göra nåt speciellt. I början av mammaledigheten for jag stressat omkring som ett jehu och försökte fixa allt på en gång. Men nu börjar allt jag planerade göra vara gjort, så långt det nu går, och jag har lugnat ner mej lite.
 

De största projekten var att måla om barnens rum. Olivias rum var annars ok, hon har fått lite nya möbler längs med åren så det var endast ny färg på väggarna som behövdes. Med Linus rum var det lite mer jobb. Det skulle målas och vissa möbler bytas ut. Han har redan länge önskat sej en högsäng vilket han nu fick och så fick han nya hyllor. Han har haft det gamla skötbordet i sitt rum fyllt med leksaker och eftersom vi nu kommer att han annan användning för det, måste han ju få nåt nytt för sina saker istället. Dessutom var hans rum nog ganska barnsligt och ser nu mer ut som en 6-årings rum. Det är inte helt klart ännu men vi är redan nu jätte nöjda med hur det börjar arta sej.
 
Den varma filten har fleece på andra sidan så den lär nog skall hålla beben varm.
 
Såhär då jag skriver vad vi jobbat på låter det ju inte som nå värst stora projekt, men mängden grejer som skall flyttas, tömmas och städas är enormt. Allt som skall tvättas och föras till soptippen och monteras likaså. Då man dessutom är stor och klumpig och fort blir trött är de här arbeten som emellanåt känts övermäktiga. 


Men som sagt, nu börjar vi har ordning på torpet och jag kan ägna mej åt mindre pyssel, som till exempel sticka filt till barnvagnen. Hittade det mjukaste, varmaste och skönaste garnet på Britas på Malmen, det är 100% ylle men killar inte det minsta! Blev så förälskad i garnet att jag också började sticka kuddöverdrag av samma garn. Tycker dessutom om färgen! Mannen har också beställt en halsduk av garnet så jag lär väl ska få tillräckligt av den härliga vara då jag är klar med allt.

Blivande soffkudde.

Incawool heter garnet och är tjockt, så det går undan så man stickar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar