Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

måndag 18 augusti 2014

Svala kvällar

Ganska skönt då sommarkvällarna blivit svala och man kan krypa i säng med barnen och läsa kvällssaga med täcket uppdraget till hakan utan att man svättas ihjäl. Då man känner svala fläktar genom det öppna fönstret istället för att släppa in varmare luft. Även om den varma luften verkar ha bytts ut mot getingar...

 
Vet inte om det beror på att jag är född på hösten eller vad, men jag älskar hösten. Då sommarvärmen ger vika och man kan dra på sej en tröja, yllesockor och kvällarna blir så mörka att man kan tända ljus. Har redan nu en känsla av att sommaren är förbi och jag har börjat spana in höstkläder. Men försöker ändå lite kämpa emot höstkänslan, för nog kommer vi att få tillräckligt av höst och vinter innan det lider mot vår igen.


En av de enda prylar jag köpte på sommarens rea.



Alway's kiss me goodnight glaskupan står på mitt nattygsbord och hoppas ha effekt:) Var egentligen inte alls in till stan på rea den här sommaren. Men en gång sprang vi av nån orsak igenom Wiklund då jag fick syn på den lilla glaskulan med texten "Always kiss me goodnight" Tyckte den var så bedårande att den var värd att köa för till kassa en god stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar