Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

söndag 20 oktober 2013

Våran 9-åring

 
Våran prinsessa fyllde 9 år igår och det firade vi stort med släkt och vänner. Jag var heelt slut på kvällen. Trodde jag skulle klara av bakverken på ett huj men stod i kölet heela fredagen och heela lördagen ända tills gästerna kom. Mest tid tog fylltårtan. Hade tänkt öva inför barnkalaset och laga en Halloween kaka men eftersom jag inte gjort så många liknande kakor tidigare tog det en sjuttons lång tid. Resultatet ser ni ovan och en bilden längs ner.
 
 
 
Sneda spindelmuffinsar och lingonkaka. Lingonkakan är god om man tycker om lingon :) bakade den mest för jag tycker om att använda såna bär som man får just den ifrågavarande årstiden, och dessutom såg den väldigt tjusigt ut i receptet med kinuskisåsen och bären som dekoration.


Det var meningen att randen som går runt tårtan skulle vara orange men det blev inte orange hur mycket färg jag än la till. Skulle kanske behövt lite röd färg. Det svarta är svart marsipan så det var inget problem. Så nu är det då bara barnkalaset som kvarstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar