Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

fredag 15 mars 2013

Nya löparkläder

Kändes det lite som det skulle varit julafton för mej här i veckan. Beställde förra veckoslutet, för att motivera mej själv, nya löparkläder, dock till våren men i alla fall. Och de kom fram redan på onsdagen! Beställde dem från Sportamore. Jag var inte bekant med den webshoppen sedan tidigare men varorna kom fort och det går lätt att returnera så var väldigt nöjd med det hela. Hann i alla fall vänta som ett barn på jultomten de här futtiga dagarna, fast jag vet att jag inte kommer att kunna ta dem i användnig genast, då den här tusans vintern aldrig vill ge med sej.


Det blev ett par trikåer från Kari Traa. Stötte på Kari Traa för första gången för inte så länge sedan och jag blev genast nyfiken på de fjärilsmönstrade kläderna. Oftast tycker jag löparkläder är lite tråkiga och det satsas endast på tekniska och praktiska detailjer, men inte det minsta på att göra dem lite feminina. Det är till och med svårt att hitta trikåer i andra färger än svart! Men nu kan jag inte klaga för nu har jag ett par lila med fjärilar!

Så beställde jag en löparjacka, Peak, märket som jag är barnsligt svag för. Till min stora glädje var den mer än tjugo eur billigare här än i Peaks egen webshop (!) så klickade den hem snabbare än kvickt. Och den är helt underbar, lätt och tunn, och kommer vara skön att springa i.


Nu behöver jag endast ett par nya tossor, så är jag redo för vårens löparrundor och löparhäppenings. Har ett par Adidas SuperNova som håller på att falla i bitar. Så medan jag väntar på nästa lön har jag kollat in årets modell av SuperNova som finns i svart/lila eller svart/gult. Stiliga tycker jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar