Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

måndag 25 mars 2013

Det där matsalsprojektet

Sku egentligen kunna kalla den här bloggen för "Projekt bloggen" för jag rapporterar ju mest hur olika projekt framskrider. Det som förstärker intrycket av många prokekt är att projekten drar ganska mycket ut på tiden. Men, nu sku i alla fall matsalsstolarna då vara klara. Projektet som jag började på på sportlovet då jag hittade tyget jag letat efter i 6 år på Ikea.


Egentligen tog det inte så länge att sy varje stol, men då de var så många och jag ville hinna sy minst två då jag en gång släpade fram symaskinen och började, var det lite svårt att hitta tiden. Dessutom har det varit så förbaskat fint väder alla veckoslut att jag inte nämts sitta inne och sy de gånger jag haft tid.


Sur-Sten låg under bordet och hade tråkigt...



Duken har min mamma sytt och hör till mina absoluta favoriter.
 Skulle fota möblemanget men tog mest foton av de underbart vackra orkidéerna. Måste passa på så länge de är underbara. Är lite dålig på att vattna blommor nämligen.

Nu ser jag dessutom att fotona är lite ensidiga, har mest fotat stols och bordsben :) Nå, kommer kanske med mer foton senare då vi hittat en tavla att hänga upp på väggen och så skulle jag vilja byta ut vitrinskåpet till nåt vitt (har varit noga med att vitrinskåpet inte ska komma med på bild för det är brunt och fult...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar