Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 13 mars 2013

Den evighetslånga vintern

Åå att det känns hopplöst att igen en morgon vara tvungen att pulsa ut till bilen i 20 cm snö. Och då är vi nästan halvvägs inne i mars! Jag är såå urled på vinter och allt vad det innebär med snöskottning, kläder, våta stövlar och borttappade vantar, att skrapa bilrutorna på morgonen. Listan är oändlig, och jag vet, jag är inte ensam om mina tankar.

Och samtidigt, tänk att det kan vara så vackert. Tittade ut genom vardagrumsfönstret efter att först ha kollat hur mycket snö det låg på bilen, och såg morgonsolen lysa upp snön på isen i vår vik och träden i skogen nedanför huset. Tog mej så mycket tid att jag en stund njöt av morgonstunden, (alla andra sover då jag stiger upp). För om vi har riktigt tur var det sista morgonen vi blev överrumplade av nyfallen snö på morgon, den här vintern.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar