Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 20 februari 2013

Mer Sportlovssysselsättning

Vi har världens fulaste matsalsstolar. Vi köpte dem då vi flyttade in i nya huset och redan då tänkte jag att de är fula som stryk, med skit samma, de var billiga och jag kan klä över dem med nåt kiva tyg. Nu har det snart gått sju år och äääntligen har jag hittat ett tyg och börjat greja på stolarna.

Som ni märker tar jag rätt lång tid på,mej då jag planerar nåt. Nå så där värst aktivt har jag ju inte sökt tyg, mer hållit ögonen öppna då jag varit i en tygaffär. Det som också varit lite problematiskt är att vi har 10 stolar, så det behövs ganska mycket tyg, vilket i sin tur betyder att jag inte vill betala 40 euro metern. Tyget på bilden är ett gammalt lakanstyg jag tog ut mönster med, bara så ni inte tror att det är det nya tyget!

Men så var vi ju till Ikea några varv vid jultid och då fick jag syn på ett storrutigt tyg, Brita Ruta. Det var precis det tyg jag ville ha, enda problemet var att det var slut. Typiskt! Men de lovade att de nog skulle få in mer av tyget i början av året. Och jag behöver väl inte nämna att tyget inte kostade närapå vad jag räknat med att jag kunna vara tvungen att få betala för ett kiva tyg.

Igår fick jag plötsligt möjlighet att fara till Ikea ensam (har aldrig varit till Ikea ensam!) Och till min stora glädje hade de fått in av Brita Rutorna. Köpte bara två meter för jag ville först prova att det verligen passade med storrutigt tyg i vår matsalshörna. Och visst passade det. Voila, här är den första stolen!

Första stolen var lite av ett test så nu vet jag hur det lönar sej att sy resten. Och så får jag skynda mej att köpa mer tyg innan det igen tar slut! One down, nine to go... undrar hur långt jag hinner innan jag tröttnar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar