Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 2 januari 2013

Nytt år nya mål

En nackdel med att barnen växer upp och hellre leker ute med kompisar än hänger mamma i byxbenen i köket är att man har mer egen tid än man kan göra av med. Man vänjer sej säkerligen vid den nya egna tiden en vacker dag. Men jag har redan i ett halvt års tid gått omkring hemma som en osaligt ande. Tycker det borde finnas massor att göra, men hittar inte på nåt. Och man kan ju inte diska, städa, byka och laga mat i det oändliga, man måste ju göra nåt roligt på sin fritid också, eller hur? Ett utlopp för min sysslolöshet är de sporadiska handarbeten jag visar upp. Men inte är det riktigt nåt jag brinner för.

Så jag går hemma och funderar och analyserar, mej själv och min omgiving, vad skall jag göra, vad vill jag göra. Dessutom brukar jag lätt bli inspirerad av nya saker och jag saknar den där känslan man har när man sysslar med nåt man aldrig vill sluta göra. Nå nu har jag hittat ett projekt jag håller på att slänga mej in i med hull och hår. Renovering av mej själv! Varken mer eller mindre. Jag har alltid sysslat med idrott i viss mån, och vi lever ett sunt liv, äter bra, ingen skräpmat. Men ändå sitter de sista gravid kilona kvar trots att bebisen fyller fem den här mån. Jag vet vad man ska och inte ska stoppa i munnen men ändå går jag inte ner i vikt.

Men nu ska det bli andra bullar sini. Har tagit iForms kostkalender i bruk för att bättre kunna analysera vad jag stoppar i mej. 1700 kalorier per dag skall det bli för att jag skall nå mitt mål, -4 kg innan sommaren! Kaloritabeller finns det hur många som helst på nätet så det enda som behövs är en hushållsvåg. Det här tyckte min man var ganska roande, fattar inte varför, men skrattar bäst som skrattar sist, för i sommar ska jag se ut som Jutta Gustafsson, fast mindre muskulös då kanske.

Här är mitt kvällsmål, nu kör vi!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar