Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

söndag 9 december 2012

Trappan i vinterskrud

På självständighetsdagen fixade jag till vinter/jularrangemangen på våran trappa. Hade lite angst över att vi så länge hade det ogjort. Men pga resor och studier hann jag bara inte. Brukar göra allt i ordning till lillajul men som sagt blev det gjort lite senare i år.
Den gamla vide ställningen som jag i många år virat julljus runt hade gått helt sönder, men använde den i alla fall genom att jag satte fas grankvistar på den, så nu ser det ut som om vi har en lite gran på trappan. Om man inte tittar efter ordentligt.
Ljungen hålls vacker hela vintern bara den får vara i fred och ingen pillar på den så alla blommorna faller av. Ibland tar jag bort ljungen men nu lät jag höstblommorna så kvar. De är så vackra under sitt snötäcke och så "vintrade" jag till det lite genom att lägga till enris. Undrade för mej själv om det blev lite för mycket av det goda på trappan? Men så här har vi det alltså i år.
I lyktan hälsar tomtarna jag köpte i Stockholm ifjol, våra gäster God Jul!
Men nu är jag tvungen att skynda vidare med julbestyren för vi åker nämligen till Dubai för en vecka på tisdag morgon. Så allt som skall julhandlas måste handlas det här veckoslutet. Julkorten fixas, gärna lite julstädning och så borde vi ju börja packa!

PS. Om du Tora läser det här så vill jag tacka för din omtanke och dina fina ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar