Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

fredag 28 december 2012

Julen i några bilder

Så är då julen firad och förbi igen en gång, förundrar mej varje år över hur fort det går. Men trots att vi pyntade julgranen så sent som på julaftonen är jag redan lite led på den, och alla andra pynt också för den delen. Nå, över nyår ska de i alla fall få hänga med. Här är i alla fall några bilder från vår jul.

Har varje år köpt några nya julpynt och i år märkte jag för första gången att nu har vi tillräckligt många pynt, både i granen och på hyllorna. Hittade t.o.m. pynt i skåpen jag inte ens kom ihåg att vi hade, och några ljusstakar lämnade jag kvar i skåpet.

De här är i alla fall favvo julgranspynten som används varje år och nu fick de sällskap av pepparkakor, som barnen varit såå svåra på. Det är ett under att vi ens hade några kvar på julaftonen att hänga upp i granen!

Det här är utan tvekan den finaste julsak vi har. Det är en julkrubba (som ni ju kan se) och den är gjord av min momi och moffi. Den stod framme alla jular och vi kunde beundra den då vi firade julafton hos momi och moffi. Ni kan gissa att jag blev glad och tacksam då moffi gav den åt mej. Han tänkte att barnen skulle tycka om den, vilket de förvisso gör, men ännu värdefullare är den för mej! Lite skör börjar den vara, den är gjord av syrenkvistar som nu är ganska torra och har lite fallit i bitar. Och alla figurer har tappat alla sina armar och ben, av de små lammen finns det en kvar.

Den fina glasskålen fick jag av min världens bästa kompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar