Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

torsdag 20 december 2012

Hemma i snölandet

Här kommer jag med diverse foton från våran Dubai resa, i ingen speciell ordning. Eftersom jag glömde (!) att ta kameran med är alla våra foton tagna med P:s iPhone och utan att vara elak så är han en ganska usel fotograf. Men här kommer några av de bästa fotona.

Så här såg i alla fall beachen ut, hotellet som var ett resort som låg alldeles vid stranden. Till och med jag tog mej ett dopp i havet!

Olivia och Linus i öknen innan en ökensafari. Olivia var livrädd så det var inte en så rolig upplevelse...


 

Diverse bilder från hotellet olika tider på dygnet. Om man tittar riktigt noga kan man se mej på Zumba på den övre bilden.

 

Så var vi in till Dubai centrum, här är vi nedanför Burgh Khalifa som än så länge är världens högsta torn. Tornet står framför Dubai Mall som är ett otroligt shopping center. Alltså man kan inte fatta hur stort det är och skit lätt att tappa bort sej. Och jag köpte ingenting åt mej på hela resan! delvis berodde det på, att det var rätt dyrt, men än värre var det att försöka titta på nåt men en trött familj i släptåg, iddes inte ens försöka.

Det här är också framför Kalifa tornet (vet inte om jag skriver det rätt, har inte kollat upp det) efter att det blev mörkt hölls det shower med sprutande vatten i den här bassängen. Det var ganska imponerande med vatten och ljus som sprutade i takt med arabisk musik.

Vi hade en fotograf med i vårt resesällskap så jag hoppas få lite bättre foton av honommatt lägga upp. Men lägger upp de här i brist på bättre.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar