Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 21 november 2012

Sockdagen

Skrev i gamla bloggen om den internationella prematurdagen som firades i lördags, och alla sockor mina kolleger stickade. 267 bebi sockor totalt blev det som vi donerade till TYKS, tillsammans med 1000 euro! Inte så illa tycker jag. Nån kanske läste i Turun Sanomat om prematurdagen, de nämnde bl a att den in Finland officiellt firas i Jyväskylä! Tyckte det var lite slött eftersom vi bjudit in TS för att skriva om våra socksnören men det var de intresserade av. Så mycket ger de för lokala nyheter.

Nå men det var inte det jag skulle beklaga mej över utan ville bara visa upp sockorna jag stickade åt Linus, blev som sagt så inspirerad av sockstickandet. Dessutom hade jag köpt ganska mycket garn och nya strumpstickor som jag ju måste använda. Roligt är det i alla fall att sticka små sockor för de blir så fort färdiga. Annat är det med tröjor, har fortfarande en tröja på hälft som jag började sticka för ett år sedan!

Till näst blir det sockor åt fröken, får se vilka färger hon väljer.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar