Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

söndag 25 november 2012

Mera sockor

Det här ser ut att bli en handarbetsblogg, fast det är inte alls vad jag hade tänkt mej. Jag är absolut ingen handarbetsmänniska fast jag kanske alltid haft lätt för att jobba med händerna. Igår började jag sticka på ett par sockor åt Olivia, hon ville att de skulle gå nästan upp till knäna så jag tänkte göra nåt grannt och randigt av alla garnnystan jag samlat på mej. Så här börjar skaftet se ut, är superskojigt.

Då jag kommit en bit på vägen och kommit på att jag ju kan sticka lite mönster också, tog jag fram Novitas Sukkalehti för att få mer ideer. Finns såå mycker ljuvliga sockmönster i den!

Då jag stickar känns det på nåt konstigt sätt som om jag är närmare momi (som begravades igår) hon var en hejdare på att sticka. Det här är bland annat hennes gamla garnkorg. Jag är glad att jag fått den!

Vitsi vad det annars är behändigt att blogga me iPadden, här sitter jag i soffan med min stickning och bloggar emellanåt. Behöver inte lyfta på baken för att söka kamera eller flytta mej till datorn för att ladda upp bilderna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar